2011. július 22., péntek

Lakatos Levente: Barbibébi /2010/


„Arra sem emlékezett, hogy mikor került a biliárdasztalra. A fekete bőrű srác, akit a combjaival szorított magához, már legalább tíz perce az extrém-mélyre kivágott dekoltázsát nyalogatta, s közben méretes ujjaival a feszes melleit masszírozta. Végre kezdett beindulni a buli!”
Magyarország legnépszerűbb popsztárja kidobja aktuális barátnőjét. Barbi élete a siker, a pénz, és a csillogás. A szakítás után egyre mélyebbre süllyed, míg egy hétvégi buli után szándékosan elgázolják.
A sokktól emlékezetkiesése lesz, szinte mindent elfelejt botrányos múltjából. Siófokra menekül az őrjöngő média elől, ahová legjobb barátja, Krisz is elkíséri. Krisz nem bocsájtotta meg Barbinak, hogy kifecsegte féltve őrzött titkát – hogy a fiúkat szereti. Mégis segít neki, együtt nézik végig Barbi régi videóblogjait, hogy rájöjjenek, ki akarhatta megölni. És hogy szembenézzenek eddigi önmagukkal, és eldöntsék végre, mit is akarnak kezdeni az életükkel – és persze a két siófoki szépfiúval , akiktől könnyebb elolvadni, mint a tűző nap sugaraitól.
Lakatos Levente gossip-, és ifjúsági újságíróként közvetlen közelről ismeri a sztárok csillogó és gyakran sötét világát. Első regénye arcpirítóan szókimondó, merész és megindító.


Na. Tesco-ban találtam rá, felfigyeltem a tartalomjegyzékében lévő Siófok szóra. Elolvastam a többi részt is. Gázolás, meleg barátok, videóblog... Hát, a franc tudja miért, de megvettem. Biztos, hogy Siófok tehet róla. Kíváncsi voltam, mit írhat róla Levente erről a városról, ami nyáron ugyan tele van emberekkel, ősszel valahogy kiürül.
Az igazat megvallva, elgondolkoztam azon, hogy az első fejezet után leteszem, és kész. Nem erre számítottam.
Barbi (avagy Barbibébi) egy budapesti szórakozóhelyen részegen próbál elmenekülni a szakítás utáni probléma elől... egy férfival... khrm. A szórakozóhely közepén. mindenki előtt. Utána csodálkozik, hogy valami haragosan elcsapta.
Rengeteg helyen utánaolvastam most, és azt láttam, hogy többnyire 14 éves lányok olvasták, és imádták. Senki ne vegye sértésnek, de (saját tapasztalat alapján én is tudom) ennyi idősen minden tetszik az embernek, ami egy kicsit is lázadó.
Lakatos Levente nem egy könyvet írt már, az újságírói mivoltja által nem is megy rosszul neki az írás. De ahogy a könyvét olvastam, folyton az jutott eszembe, hogy ez egy nagyon vastag újság, tele pletykával, botránnyal, rosszindulattal, és rengeteg márkanévvel.
Egyébként valami oknál fogva elterelődött a figyelmem vásárlás előtt arról, hogy ez konkrétan Barbee-ról szól, a magyar celebcicáról. Annyi szaftos pletyka van benne, hogy néha felröhögtem olvasás közben, hogy ezt is TÉNYLEG beleírták.

Nos. Szó volt benne melegekről, ha jól számolom, összesen négy meleg fiú volt benne. Semmi rosszat nem írt róluk, amiért amúgy én is tisztelem, mert és is ismerek meleg fiúkat, akik említették mér, hogy nehezen tudnak beilleszkedni, vagy titkolóznak.
Levente történetében Barbi részegen elárulja Krisz titkát, így az olvasó "átélheti" a meleg fiú gyötrődéseit, szenvedéseit. Ez azért jó (szerintem), mert sokan piszkálják őket, szúrós, kellemetlen szavakkal illetik őket, pedig ők nem tehetnek semmiről. Viszont azért rossz, mert ezt a könyvet nem olvassák végig olyan sokan, és így nem sok mindenkinek esik le a tantusz.

Leventének eddig hat könyvét adta ki az Ulpius ház (illetve bocsánat: HÁRMAT, mert másik három még függőben van, csak én lustaság annyira nem néztem utána), mind a hármat falják (elvileg) az emberek, és nagyon szeretik. A nagyon szeretem számomra NAGYON erős kifejezés, vegyük úgy, hogy kitartóan küzdöttem, és végig olvastam. Ha egoista lennék, most tuti gratulálnék magamnak, de nem azért olvastam el, mert annyira érdekelt a sztori, hanem mert nem akartam az előtt túladni rajta, hogy elolvastam volna. ;)
Amúgy a hatodik fejezetnél tudtam, hogy ki a gyilkos, és heccből beleolvastam a végébe. Há! Igazam lett. Lehet, hogy csak Agatha Christie miatt nézem le ezt a számomra elég suta hibát, hogy még csak meglepődni sem lehetett ezen.
Azon agyaltam, hogy Kriszt kiről mintázta Levente. Magáról? Vagy csak kitalált, fiktív személy? Nem akarok rosszindulatú lenni vele, de szerintem túl jól ismeri a meleg fiú gondolatait, érzéseit.
A könyv a züllés és a bulizást is elég szaftosan taglalja, de érdekes módon a drogok nem kerülnek szóba, egyetlen egy alkalmat kivéve, amikor ugyanis a fogyasztó fiúkát egy éjszakára bekasztliznak.
Egy újabb jó pont. A drogok (illetve most csak fű) helytelenítése.
Nem ajánlanám fiataloknak, időseknek sem, igazából kéne mellé egy olyan, hogy "csak értelmes, megfontolt embereknek". Senki ne vegye sértésnek ezt a kijelentést, de én nem adnám 13-14 évesek kezébe, egy részt azért, mert olyan cselekedetek vannak benne, amit ennyi idősen nem lehet megfontoltan átgondolni.
Például Barbi a sikeres fogyókúra érdekében hánytatja magát. Remélem, sokan olvassátok ezt a részt, mert fontos. Biológia órán említésre került ez a téma. A hánytatás csak addig szép és jó, ameddig nem kezd el magától működni. Ugyanis egy idő után ez történik. Az anorexia sem játék. Egy komoly betegség, ami nem azt jelenti, hogy valaki egy hónap alatt lefogy 10 kilót. Éveken át is eltarthat, a kikezeléséről nem is beszélve. A szervezet először felhasználja a zsírt, majd miután az elfogyott, a belső szerveidre támad.

Minden bizonnyal a hírességek életének árnyoldalát próbálta nekünk, hétköznapi emberkéknek bemutatni Levente, hogy nehogy már féltékenyek akarjunk lenni rájuk csak azért, mert menők, gazdagok és szinte mindenük megvan. Nem ismerem azt az oldalt, és ez így is van rendjén gondolom, tehát ne ítélkezzek, mert nekik rosszabb. Okés Levente! Az üzenet eljutott idáig. :)
A könyvnek már jön a második része: Barbibébi újratöltve.
A Barbibébi-t időközben az Ulpius ház újra kinyomta (ezek szerint igény volt rá) egy másik borítóval:
Lakatos Levente: Barbibébi

Egy kis hangulathozó a könyvhöz:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin